Na čo myslí a ako vzniká dobrá reklama
Dobrá reklama zaujme a osloví. Dobrá reklama podnieti k želanej aktivite. Lenže ako vytvoriť dobrú reklamu? Viacerí marketingoví odborníci sa zhodujú, že jedným zo základných pravidiel úspešnej reklamy je jej zapamätateľnosť a vyvolanie emócie. Aby dobrá reklama vôbec vznikla, je nevyhnutné zamyslieť sa nad piatimi aspektmi – problém, predmet, cieľ, cieľová skupina a prieskum.
Dobrá reklama – problém a predmet
Čo znamená problém a ako s ním súvisí dobrá reklama? Ide o otázku, ktorá stojí na začiatku celého procesu. Napríklad – mám na sklade veľa oblečenia. Ako môžem zvýšiť odbyt? Dobrá reklama nezahŕňa len položenie si správnej otázky, ale aj získania správnych odpovedí. Práve tie budú najviac zaujímať marketingovú agentúru, ktorá vám pomôže, aby vaša reklama bola dobrá reklama. Ak ste odpoveď našli, je čas posunúť sa k druhému kroku – predmetu reklamy, ktorý chcete propagovať. Môže ísť nielen o tovar či službu, ale aj oslavu výročia či zdôraznenie edukatívneho zámeru (napríklad zvýšenie povedomia o konkrétnom ochorení – cukrovka, rakovina…) a pod.
Cieľ a cieľová skupina dobrej reklamy
Každá dobrá reklama má cieľ – svoj hlavný zámer, ktorý sa bezprostredne týka predmetu reklamy. Cieľu sú poriadené všetky sprievodné úlohy a úkony. Cieľ môže byť rôzny – predať, informovať, pripomenúť či presvedčiť. V závislosti od cieľa sa volí aj konkrétna forma, teda ako bude dobrá reklama vyzerať v záverečnej fáze celého procesu. Možno konštatovať, že predmet reklamy je ústredným bodom problému a cieľ reklamy je jej riešenie. Dôležitým aspektom je cieľová skupina, teda okruh, na ktorý má byť vaša dobrá reklama zameraná. Avšak nestačí si povedať, že dobrá reklama bude zacielená na mladých ľudí, ktorým chcete ponúknuť svoje letné oblečenie. Je to veľmi všeobecné. Preto dobrá reklama nezabúda na prieskum. Ide o činnosť pozostávajúcu z niekoľkých aspektov. V prvom rade ide o prieskum podobných produktov či služieb, ktoré už sú na trhu (prieskum existujúcej konkurencie). Nasleduje prieskum možných spôsobov a prostriedkov propagácie – postačí reklamný banner, polepy na auto, roll up, billboard, svetelná reklama či iné indoorové reklamné pútače alebo formy reklamy? V neposlednom rade, dobrá reklama nezabúda na prieskum konkrétnych typov médií s ohľadom na ich charakter, regionálnu pôsobnosť či periodicitu.
Dobrá reklama je mimoriadne komplexnou záležitosťou. Preto mnohí múdro volia marketingovú agentúru, ktorá im pomôže vytvoriť reklamu a nastaviť kampaň v offline aj online prostredí.