Veľkoformátová reklama – zviditeľnite sa

Veľkoformátová reklama – zviditeľnite sa

Veľkoformátová reklama

Veľkoformátová reklama sa objavuje na verejných priestranstvách aj na súkromných plochách. Je účinná pri oslovovaní mnohých ľudí súčasne bez ohľadu na dennú alebo nočnú dobu. Jej tvorbe predchádza zdĺhavý proces plánovania, výroby a montáže. Viac sa o tomto druhu reklamy dozviete v našom článku.

Veľkoformátová reklama

Čo je to veľkoformátová reklama?

Veľkoformátová reklama predstavuje všeobecný pojem, ktorý zahŕňa mnoho typov vonkajšej reklamy. Najčastejšie hovoríme o ploche viditeľnej zo stoviek metrov, ktorá prezentuje ponuku, značku alebo udalosť. Inštalácia veľkoformátovej reklamy si vyžaduje nielen navrhnúť a vytlačiť objekt v obrovskom formáte. Je to tiež logistická činnosť, ktorá zahŕňa vybavenie, ľudí a prípravu miesta na inštaláciu reklamy.

Samozrejme, nie každá veľkoformátová reklama si vyžaduje na svojej inštalácii účasť horolezcov. Niekedy stačí použiť košíkový výťah alebo žeriav. Navyše, inštalácia reklamných pútačov sa nemusí vykonávať vo výške. Niekedy veľkoformátová reklama zaberá veľkú časť oplotenia daného zariadenia, čo sa premieta do šírky reklamy a nie nevyhnutne do jej výšky.

Formy veľkoformátovej reklamy

Medzi základné formy veľkoformátovej reklamy patria billboardy, ktoré predstavujú najtradičnejšiu a najbežnejšiu formu vonkajšej reklamy. Môžu byť statické alebo digitálne, s možnosťou meniť obsah v reálnom čase. Ďalšími sú reklamy na vozidlách, ktoré sú efektívne pri dosahovaní rôznych demografických skupín.

Stĺpy a reklamy na mestských zastávkach patria k ďalším formám, aké má veľkoformátová reklama. Patria k lacnejšej alternatíve billboardov, ale zvyčajne s menším dosahom. Konkrétna lokalita je tiež veľmi dôležitá.

Prečo sa oplatí investovať do veľkoformátovej reklamy?

V dobe internetu sa svetelné reklamy namontované na budovách nezdajú byť atraktívne pre mnohých. Oproti svojim elektronickým kolegom však majú výhodu, pretože oslovia obrovské množstvo ľudí bez ohľadu na ich obľúbený spôsob získavania informácií. Okrem toho sa vyznačujú aj viditeľnosťou, ľahkým dosahom a posilňovaním dôvery v značku.

Čo sa týka výhody v rámci neustálej viditeľnosti – online reklamy sú viditeľné dočasne, zatiaľ čo inštalácia reklamných tabúľ zabezpečuje prezentáciu obsahu bez prerušenia. V súvislosti ľahkého dosahu na masy – tieto reklamy umožňujú, aby sa dostali každý deň k desiatkam tisíc príjemcov. Navyše, obrovské reklamy viditeľné z veľkej diaľky vzbudzujú záujem pozorovateľov. Prezentácia značky týmto spôsobom zvyšuje dôveru v ňu a pomáha zapamätať si najdôležitejšie detaily.